Bela Diri dan Anak ADHD: Mengatasi Gejala

Gejala ADHD boleh memusnahkan bagi anak-anak. Hal ini terutama sukar bagi anak-anak usia sekolah yang merasa terisolasi dan tidak tahu bagaimana mengungkapkan apa yang mereka rasakan. Mereka boleh menjadi cepat di belakang akademik dan sosial, yang mengakibatkan kurangnya rasa percaya diri dan depresi.Masa kanak-kanak gejala ADHD boleh merangkumi kekurangan perhatian, hiperaktif dan impulsif. Salah satu cara orang tua membantu anak-anak mereka adalah dengan kereta api seni mempertahankan diri mereka. Ini adalah cara yang bagus untuk mengurangkan gejala ini dan mengatasi stres mereka penyebabnya.

THE SIMPTOM

1. Kekurangan perhatian.

Gejala pertama dari zaman kanak-kanak ADHD adalah ketidakmampuan untuk fokus dan kurangnya perhatian. Ini termasuk tidak mampu melaksanakan tugas, tidak mampu memusatkan perhatian pada apa yang orang lain katakan dan tidak mampu mengorganisasikan pikiran, tugas dan kegiatan.

2. Hiperaktivitas.

Gejala kedua masa kanak-kanak ADHD adalah hiperaktif. Anak-anak yang menderita gejala ini merasa perlu gelisah dengan tangan dan kaki mereka. Mereka juga cenderung untuk bangun dari tempat duduk mereka sering (bahkan ketika itu bukan waktu yang tepat) atau hanya merasakan dorongan untuk bergerak. Mereka juga cenderung untuk berbicara secara berlebihan dan selalu ‘on the go’.

3. Impulsif.

Gejala ketiga adalah impulsif masa kanak-kanak ADHD. Anak-anak yang mengalami kesulitan menunggu giliran, yang sering kali mengganggu dan yang menjawab soalan sebelum mereka telah selesai mungkin menderita gejala ini.

THE ‘PENYENGGARAAN’

Pelatihan seni mempertahankan diri boleh membantu meringankan pelbagai gejala ADHD. Melalui anak-anak belajar seni mempertahankan diri fizikal dan mental pengendalian diri melalui amalan dan disiplin diri. Kemampuan untuk mengendalikan tubuh mereka juga membantu mereka untuk mendisiplinkan fikiran mereka. Kedua kemahiran pakan daripada satu sama lain dan terbawa ke bahagian lain daripada kehidupan anda. Semakin banyak mereka belajar untuk mengendalikan tubuh mereka, semakin mereka boleh mengendalikan fikiran mereka. Semakin mereka boleh mengendalikan fikiran mereka, semakin mereka akan mampu mengendalikan tubuh mereka. Kawalan ini membawa ke bahagian lain daripada kehidupan mereka juga: Begitu mereka dapat mengawal tubuh mereka sementara latihan, mereka akan dapat mula mengendalikan dorongan mereka untuk bergerak dan gelisah. Hal yang sama berlaku untuk fikiran mereka. Saat mereka menjadi lebih disiplin diri, mereka akan mampu menumpukan dan fokus pada kegiatan sehari-hari mereka, sekolah dan hubungan.

Bahkan jika anak anda belum secara rasmi didiagnosis dengan ADHD, mereka mungkin mengalami beberapa atau bahkan banyak gejala. Jika demikian, anda berhutang kepada diri sendiri untuk mula mengurangkan stres dalam kehidupan mereka. Disiplin diri dan kesedaran diri yang diperlukan untuk melatih seni mempertahankan diri membantu anda tetap mengendalikan persekitaran anda dan kehidupan.Tempat terbaik untuk menemukan kemahiran ini adalah tentang seni mempertahankan diri yang baik sekolah. Mengapa tidak mencobanya? Kau tak perlu kehilangan dan semuanya untuk mendapatkan. Untuk membuatnya bahkan lebih mudah, saya akan membantu anda memulakan. Sila menghubungi saya dan saya akan menghantar laporan percuma saya tentang cara memilih sekolah seni mempertahankan diri. SUMBER:GLOBAL SUKAN REKREASI ARTIKEL WEBSITE

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: